Monday, January 29, 2007

Al - Fatihah..

9 Muharram 1428H / 28 Januari 2007

Lebih kurang jam 8.00 pagi aku terima message daripada Liza....rakan serumah ku...

"Azrul dah sik ada...ninggal pagi tok ...accident..."

Ya Allah..aku benar2 terkejut...untuk kepastian aku cuba menghubungi Liza...

"Liza, benarkah berita tok?" soalku.

"Auk...Azrul dah meninggal pagi tek.."ada nada sebak di hujung talian..

"Nya on the way ngagak Zaidi...tapi accident...so ambulan yang call Zaidi inform Azrul accident"

"Innalillahiwainnailaihirrajiun...."hanya itu yang mampu ku ucapkan.

Aku segera menghubungi Zaidi.... dan memang benar berita yang aku dengar sebentar tadi...Aku segera menghantar sms tentang berita ini kepada rakan2 kami yang lain...

Selepas itu aku segera ke hospital....di depan emergency sudah ramai ahli keluarga dan rakan2 arwah Azrul yang menunggu...

Aku segera dapatkan kak Aziah n Rini (kakak n adik arwah).... mereka memelukku sambil menangis...

Aku sendiri tidak dapat menahan sebak......

Banyak memory ku bersama arwah..... kami pernah sekelas waktu tingkatan satu....then jumpa lagi masa di politeknik Kuching...

Seringkali juga kami keluar beramai2....makan....lepak....

Arwah yang ku kenal....sangat kuat menyakat..... tapi dia memang baik dengan kawan2 nya.....business minded.....dan sempat juga kami share buat business tempoh hari.....

Rasa mimpi je...tapi itu lah kematian.....akan datang bila-bila masa sahaja.....

Kematian itu pasti........walaupun sedih tapi itulah hakikat....

Hope he'll be placed with all mukminin.Alfatihah