Monday, May 21, 2007

Cakap-cakap Orang......NEVER STOP

"Tauk sik.....aku benar-benar rasa selesa dapat jumpa and luahkan semua masalah ngan kitak orang.....tanpa ada yang perlu aku cover....kat sitok, kawan-kawan ku kebanyakannya jenis yang bermuka-muka...apa yang ku cerita...pasti sampai pada orang lain...dah ya siap dengan tokok tambah lagi...geram aku" luah seorang kawan padaku lewat YM.
"Sabarlah.... ne kita dapat berhentikan mulut orang nak bercerita...bukan dapat di larangpun " pujuk ku...
Walaupun aku sendiripun bukannya sabar sangat menghadapi 'kata-kata' orang.......seringkali juga aku rasa sakit hati dan geram.....
Pada kawan-kawan yang memahami tempat ku luahkan rasa ketidakpuasan hatiku....
Tapi kalau di fikir balik kan......untuk apa kita ambil 'pot' cakap-cakap orang ni... that is what i am trying to do now.....don't care what a people say.....better tutup telinga and diam.....as long as orang yang really close dengan kita tahu cerita sebenar....that's enough.....lain-lain jangan layan......
Am i right??????......i really tired.....so tired.....dengar cakap-cakap orang ni......never stop....kalau kisah benar yang di war-warkan ...tak apa... ini siap dengan perasa tambahan sebagai penyedap cerita... kalaulah aku ini sudah hilang rasa segan....mahu sahaja rasanya aku 'menyerang' individu2 tertentu......but.....that's not me....
Tak guna buat macam tu.....memalukan sahaja....biarlah kita profesional....marah-marahpun bukan dapat settle masalah...
Lambat laun orang akan 'stop'....tak pun orang akan 'sakit hati' coz kita buat dek je.....he...he...he.....
Bagi aku....tak perlulah kita nak jumpa sorang-sorang untuk explain hal sebenar...tak perlu tu.....orang bukan nak tau sangatpun hal sebenar... apa yang mereka nak buat ialah terus bercerita....tak kisahlah perkara yang mereka cakap tu betul atau tidak.....janji puas....
Memanglah sakit hati......tapi itu semua nya menguji tahap mana kesabaran kita......lagipun masa tu Allah nak bagi kita pahala lebih...
Ya Allah......tabahkan hatiku dengan 'cakap-cakap' orang.......

No comments: