Monday, April 02, 2007

Full......

I’ve been busy lately…
Last Friday.......30 March 2007......my 4th sis, Ammi...call....masa tu i kat office....she mention.......that colleque(kak Jah) of my 2nd sis call rumah.... cakap our anak buah, Amirah Balqis (Mira @Kakak) pengsan......

What!!!!!!aku memang terkejut.......walaupun this is not the first time Mira pengsan........kalau tak salah ni kali yang ke-3......Mira ni memang tak boleh demam panas yang 'melampau'........confirm pengsan.....

actually aku pun not doing well juga that day.....demam...batuk......sakit tekak.... flue...macam-macam.......semua ada.....he..he....aku baru plan nak ambil cuti setengah hari........tapi lom decide lagi.....

so dengar berita ni .....aku terus isi borang cuti.........tapi MD (my boss)....cakap tak perlulah isi form cuti.......just go ahead je.....means tak perlu rekod lah my leave.....he...he...thanks boss....jimat cuti aku....

so .....pagi tu aku dan Ammi ....keep calling.....dah mak pulak gi Miri ... macam mana nak cari?...orang tua tu mana ada handphone......

Kak Jah call lagi.....cakap Mira dah on the way ke hospital Miri..... kira-kira 1-2 jam akan sampai...

Aku call Nas....coz Ammi cakap mak gi Miri pagi tadi ngan Nas....so Nas suruh aku call Tuo....so mak dah dapat berita .....terus gi hospital.... dia sampai dulu dari Mira.......

Tengahari tu juga balik dari kerja .....singgah rumah jap.......terus ke hospital......Mira dah sedar.....sombong.......tak nak cium aku...salam pun tak nak.....tapi tak pe.....faham lah......dia tengah demam......

so petang tu aku dan mak balik kg.....aku rasa demam ku makin jadi.... so terus makan ubat.......tidur awal......puluk 1 pagi tersedar .....bapak suruh makan ubat....

hari sabtu, 31 March 2007....nasib baik aku tak demam.....cuma flue...and....suara bertukar jadi rock.....arghhh......suaraku berubah.......

Pagi itu penduduk kampung berkumpul kat masjid.....ada sambutan maulidurrasul.......hari ini hari kelahiran baginda........Nabi Muhammad SAW....

Lepas solat Zohor......aku, mak, Aiman dan Nur Fahimah......ke Miri... Aiman nak jumpa ngan kakaknya, Mira....sampai kat hospital Aiman terus peluk kakak nya.....

petang tu sempat juga aku buat kek batik......

Malam itu.....kecoh sikit kat rumah sewa ku........Aiman ada......so suaraku yang sedia rock...makin rock lagi.....larang Aiman........ Aiman tu pulak makin dilarang makin 'menjadi'.......so aku last2 dera Aiman... geram......aku 'dera' dia sampai nangis...

last2....aku kesian juga ngan dia.....so aku pujuk balik......aiman ni kejap je 'insaf'....pas tu sakit kena 'dera' dah hilang......dia mula lagi....

'minta mahap(maaf) aunt Mang'.....aiman say sorry kat aku...

Cair aku......last2 aku peluk dia.....aiman ni kejap je ambil hati....

malas nak layan aiman so aku tido awal..... last2 mak yang layan......

pagi ahad, aku bawa mak, aiman dan nur fahimah gi taman awam....... lom mandi lagi tu.....mak je dah mandi.....actually aiman nak mandi kat situ..... tapi kami pergi awal.....swimming pool belum buka lagi....

so aku bawa mereka ke Esplaned......kami 3 kecuali mak.......mak tunggu kat tepi....mula-mula main kejar2.....last2 mandi.....aiman apa lagi seronok gile..... lupa lah tu kakak nya kat hospital....

puas juga pujuk aiman nak balik.....

"kejap lah aunt mang....."tu je aiman cakap berulang kali saat aku ajak balik....

last2 mak boring tunggu kami.....dia datang.....aiman ok......dia dengar cakap nenek nya......aku tahu dia masih nak mandi......tapi nenek dah ajak balik......

aku pujuk aiman, cakap lain kali kita datang lagi....dia terus on je.....
on the way balik rumah....kami singgah kedai untuk beli air cap badak untuk Mira....
Lepas masak dan makan.....kami ke hospital.....Mira request nak makan kentang dan ayam KFC......amboi dalam demam2 pun .....masih demand... so kami ke pasar lagi.....terus beli kasut sukan untuk adik ku... aiman tak nak kalah...nak juga beli baju bola.....
lepas hantar barang pesanan mira......aku balik rumah......terus tido.... badan ku masih kurang selesa.....masih demam lagi....
Sebelah petang....kami ke hospital lagi......mak, aiman dan fahimah balik kampung petang itu bersama hubby adik ku.....
so aku terus balik rumah.......sempat juga buat bubur pisang.....untuk minum petang with my housemate, Liza....sambil menonton siaran 'gedik santai'....
Penat sangat actually that day.......ingat kan nak tido awal....tapi 'sangkut' pulak tengok 'gangstar'......
Isnin, 2 April 2007.....aku turun kerja juga hari ni....walaupun suara ku 'garau' n 'rock' sangat hari ni.... sampai sesak rasa nafas masa bercakap......tengah hari aku cuti.....rasa tak larat.....so aku balik tido.... bangun tido aku lawat mira kat hospital...
petang nya, aku, hayati dan hamidah minum petang kat rumah mak aji Rappi....then, rushing ke hospital lagi....... sempat juga aku 'gambar' mira...walaupun beliau 'panas'....he...he.....so sweet....
malam aku, liza dan kak wati (my ex housemate) keluar makan...... Alhamdulillah.......kami masih dapat buat macam biasa walaupun sebelum ini ada sedikit 'misunderstanding'.....kami masih lagi mesra... masing2 non stop.....kami update cerita......honestly..... i miss her.... lama juga tak jumpa dan berloyar....bagi aku....past is past.... done is done...just forgive and forget....am i right?........
bla...bla.....topik panas.....(biarlah rahsia)......kami balik 10.30 malam...
lepas solat Isya aku terus....zzzzzzzzzzz.....