Friday, June 15, 2007

"Happy Father's Day"...


Miri, Sarawak : 15 June 2007…
In 1966 President Lyndon Johnson signed a presidential proclamation declaring the 3rd Sunday of June as Father’s Day…..So tahun ni 17 June 2007 adalah tarikh menyambut hari bapa sedunia……
Selamat Hari Bapa…..to my beloved father, Mr Manshor Bin Ahmad…dan semua bapa-bapa di dunia.....Marilah kita semua hargai bapa-bapa kita......Menyayangi mereka sepenuh jiwa raga kita....tanpa syarat.....tanpa sempadan....ikhlas sepenuh jiwa mencintai mereka....
Percayalah....kalau sebut tentang cinta lelaki......tiada cinta setulus cinta bapa pada anaknya....

Bagi ku…..hari-hari adalah hari bapa….kasih sayang ku pada bapak…bukan cuma semalam, hari ini atau esok…tapi untuk selama-lamanya… dunia dan akhirat…Insya Allah….
Bapak, I love you with an everlasting love.....and I promise you...i will never stop doing good to you....
Dia bapak yang terbaik….aku menyayangi dan mencintai dia more than word can say…. tiada kata-kata dan perbuatan yang boleh menggambarkan betapa mendalamnya perasaan sayang dan kasihku pada bapak…. dan aku tahu…. bapak turut rasa apa yang ku rasa….
When I just a little girl....I cannot think of any need in childhood as strong as the need for a father’s protection….dia bapak yang sangat ‘menjaga’ anak-anaknya....
"Bapak,There is no word to convince you, no speech to inspire you.. cause it’s clear to me that you’re the best father in this world.... I’m grateful to Allah, because He’s giving me ’bapak’ who would see thorough me, which he sincerely gives his heart to loves me and siblings, cares of us, be with us, guides us…
My bapak……kurang bercakap…..tetapi agak penyayang….dia sayang kami lebih dari dirinya sendiri…..walaupun ia tidak di ungkapkan melalui kata-kata….tapi melalui tindakan nya kami semua dapat rasakan dan faham…
Kalau bercerita tentang bapak….aku seringkali gagal dalam menahan air mata…..seringkali aku membayangkan penderitaan bapak di zaman muda nya…..hidup di dalam keadaan serba-serbi kekurangan….
Bapak begitu gigih berusaha untuk ubah corak kehidupan kami….if posible dia tidak mahu anaknya susah macam apa yang dia lalui dan alami…..
Kalaupun aku ada pilihan untuk di berikan ‘bapak’ lain dalam kehidupan ku.... "Bapak" yang ada segala-galanya yang tidak dimiliki oleh bapak ku...... Aku tetap akan memilih Manshor Bin Ahmad sebagai bapak ku....It doesn’t matter who my father was....my respect for him is unending....and my love is unquestioning....aku menerima bapak ku seadanya..like he just acepted me as I was, as I am.....he’s my hero...and I am his daughter...
Masa aku sedih dan berduka....my bapak is the one who is always day....never fail untuk tunjukkan betapa ‘concern’ nya dia pada ku.... Bapak seringkali menegur mak jika mak selalu ‘berleter’.....sering mengingatkan mak jangan berkasar dengan anak....
Sehingga kini pun.....sebelum tidur.....bapak akan bakarkan racun nyamuk untuk ku... Memastikan supaya aku dapat tidur dengan selesa....
Aku tak akan lupa jasa baik bapak ku padaku....pernah suatu ketika aku pening kepala.....ketika itu hujan lebat....bapak menggunakan motosikal sanggup meredah hujan untuk pergi membelikan aku penadol....Dia adalah lelaki yang aku paling selesa hulurkan kepala ku untuk di urut saat aku mengalami ‘pening kepala’ yang agak teruk....tangan kasar bapak jugalah yang berjaya melegakan rasa peningku....
Semoga Allah berikan bapak ku kesihatan…long live…..murah rezeki….semoga aku di tetapkan pendirian untuk terus menyayangi bapak ku hingga akhir hayat....
Again and not ceasing, I LOVE YOU, BAPAK just the way you are.....

No comments: