Thursday, October 12, 2006

Lepak Lagi.....

Petang marek...after kerja aku ngan collequeku, Norzie ngabas my boss..Kak Diana yang deliver baby boy lebih kurang 2 minggu yang lepas..Cute baby ya...macam anak 'mem'....Sempat juak kmk 2 Zie oleh voucher from kak Diana..RM50.00...so apalagi kmk 2 terus pecut ke parkson....pening juak palak kmk 2...apa sik voucher RM50.00 jak..tapi citarasa kmk 2...naga...nak beli hand beg...sandle...baju..nok harga berkali2 ganda...bukan main..dekat sejam juak decide nak beli apa...last2 aku beli cadar...Zie beli T-shit..
Lepas antar Zie balit aku terus balit rumah coz ada 'function' ngan closet freinds aku...Pojot,Min,Gayah,Turi,Liza..aku invite sidak datang rumah makan durian yang aku ngbk dari kampung..
Turi n Guy sampai rumah lebih kurang 8.00pm..aku masa ya tengah takung air..coz tiba2 air sik da..teringat zaman diam di asrama dolok...selalu jak takung air..
Sementara tunggu YB Pojot n YB Min...yang memang selalu datang lambat..kmk org berbual2lah 'update' cerita ngan Turi yang aku rasa 'berbulan' dah sik jumpa.. last kali jumpa nya masih kerja bidang pendidikan...kinek tok nya dah jadi businesswoman...respect ngan nya..sanggup lepaskan gaji n kerja yang menjamin untuk buat business..semoga nya terus success...tadik, masa di parkson Turi baruk call ajak jumpa 19hb tok...tapi aku sik dapat coz ada program 'Motivasi Pelajar Cemerlang' kat kg aku...dan aku terlibat dalam program ya..'Merepak' Turi coz susah nak jumpa aku hujung minggu..Sorilah Turi, hujung minggu aku nang susah sikit available kinek tok..mun sik da program kat miri..aku mesti balit kg..banyak benda perlu settle..susah juak org banyak commitment tok..he..he...sik sangka pulak dapat jumpa malam tadik..ya pun kebetulan..yalah kan sik perlu terlalu merancang...mun ada rezeki berjumpa..jumpa juak..mlm tadik Turi gamble jak ke rumah Guy..kebetulan time ya..Guy dah ready nak ke rumah aku..so aku nyuruh nya ngembak Turi sekalilah..Bukan main lagi Turi buat notice 2 week nak jumpa aku...tup2 malam tadik sik da notice dapat jumpa..
eee....lamak nar juak YB Pojot n YB Min tok... Sempat juak aku facial muka Turi n Guy...actually tok 'hutang' aku ngan sidak...aku tok siklah terror gilak hal2 facial tok..tapi kawan2 ku tok berani juak nak suruh aku..so aku apa lagi tunjukkanlah 'kepakaran' yang sik berapa ya..ha..ha..ha..setakat 'urut2' muka ya no prob..gasak jak lah..tengah pasang masker muka guy...min n pojot sampe..ya pun nya 2 terpaksa ke kedai agik coz barang yang ku pesan nya duak belum beli...
Aku polah 'koktel' untuk sidak kawan2 ku...sementara meng'update' cerita... Guy polah cucur...macam2lah topik kmk orang...heran aku..kmk org tok kerap jumpa tapi cerita n topik nang sik pande habis2...never ending story...dah ya kmk org tok nang sik boring2 berjumpa..ada masa lapang..ada jak plan..antara topik kmk org malam tadik...biasalah mula2 topik 'matured' sikit...business talk.. maklum korum malam tadik ada 2 org businesswoman full time kinek tok...pas ya tentang kecantikan..apalagi memang cerita tentang program dance aerobik yang aku n min join..cerita hal kerja..aura..blog freindster..internet..last2 pande juak masuk topik hantu...sihir...ha..ha..kalu di kenang..topik awal n akhir lansung sik da kaitan..ya lah perempuan.....perempuan juak...Durian belum agik di sentuh2..(maka ya agenda utama)...kmk org tok nang sik boleh di pertemukan...belum agik jumpa nok lain2....
masa makan durian ya....sempat juak min berik petua...untuk elakkan daripada panas coz banyak makan durian...minum air pakai kulit durian...aku sik tauk petua tok benar or sik...tapi kmk org cuba juaklah...min tok nang banyak sikit petua..macam orang tua..he..he..
Lebih kurang 11.30pm....majlis bersurai....

No comments: