Thursday, October 12, 2006

Trip to Labuan in memory....

Date : 1 hb June - 3 hb June 2006
Sik lamak agik cuti Gawai...Best frend ku,
Maryah@Pot nanyak apa plan... benar juak cuti Gawai panjang....boring juak mun sik da plan...
so after beberapa kali berbincang kmk org decide ke Labuan..Yang pergi aku,maryah,min and aswita....aku yang di tugaskan untuk tempah tiket sempena percutian ya...
1 hb june...min n maryah akan bertolak dari kuching...tiket tengahari..aku n aswita bertolak pagi..
sampe di airport labuan, colleque ku, Azman pick up aku n aswita...then nya ngbk kmk org breakfast..makan soto..then ikut Azman ke "Ujana kewangan"...tok adalah shopping complex yg terbesar di Labuan...pelik nama nya kan... coz sitok banyak bank...sementara Azman settle kan kerja nya..kmk 2 aswita window shopping....banyak juak kede free duty kat sitok..
sementara tunggu min n maryah datang, Azman ngbk kmk 2 aswita lepak di appartment sribima di Sungai Bedaun..rehat..Tengahari Maryah call flight nya 2 min delay...means sidak akan sampai petang...owh...sik boleh jadi..boring dah kmk 2 aswita..then aku ngbk aswita ke pasar labuan...gamble jak kmk 2 pake van..he..he..
Rasa2nya sempat juak separuh dari bandar Labuan ya di round kmk 2 aswita..sampai kepenatan..petangnya Azman ambik kmk 2 utk ke airport ambik maryah & min..
Min n Maryah drive keta wira atas 'ehsan' kawan min, ....he..he..(dalam maksudnya)..terus sampe ke sungai bedaun...sampai jak...kmk 4 keluar balit... shopping apa yang patut.. malam ya kmk org balit gik ke sungai bedaun utk ambik barang2 coz kmk org decide utk check in di hotel...
after beberapa hotel yg di 'servey' ...kmk org decide utk check in di Sara Hotel.. malam ya kmk 4 kluar makan di malindo...awal kmk org balit hotel...zzzzzzz
2 hb June 2006, kmk 4 round2 beli barang...maryah drive...gamble jak lah..ada juak 2 - 3 kali salah jalan..hentam..aku carik rokok dunhill merah yang di pesan oleh kawan ku , Adi..semua tempat sik da jual...kata cdak habis stok..macam ne tok??????mun sik beli cian juak ngan Adi..kmk 4 berangkut beli coklat,... min n maryah apalagi shopping sakan nya 2....kalau boleh habis minyak wangi di labuan ya di borong nya duak.. Petang ya Boy n gereknya, Fair ajak aku lepak2 di Malindo...sebelah hotel tempat kmk org tinggal...so aku turun sorang lah.. Aku minta tlg Boy carikan rokok ya...sementara tunggu boy ambik adiknya...kmk 4 berkemas2 coz kejap lagi nak jalan2 ngan Boy.. sempat juaklah Boy n groupnya teman kmk org jalan2...walaupun kejap...
Lepas penat seharian shopping...kmk org ke luar bandar Labuan...sempat jauk nangga kampung2 di Labuan...sempat jauk bergambar2 di pantai...kalau sik salah nama pantai ya "Pancur Itam"....
Malam ya kmk org makan seafood di Mavilla Seafood...tempat tok Boy yang rekomen..mmm...mm...makan besar kmk 4...banyak kmk org order...surprise coz kmk orang bayar sik sampe RM100.00...memang murah lah....dah ya sedap...licin ..
lepas makan kmk 4 singgah ke pusat urut...refleksologi...
after ya terus balit hotel...nak jalan2 pun dah sunyi...heran lah..macam sik suka kluar malam org labuan tok eh...awal kmk org tido malam ya..semua dah kepenatan...semua dah sik sabar nak balit...
3 hb June 2006....yes...tok last day di labuan...petang tok kmk org balit...Boy ada msg padah nya dah jumpa rokok ya...lepas breakfast soto...kmk org sambung agenda 'shopping'...kmk org pergi pasar labuan...kat sitok kmk org borong barang utk savenior...pas ya...round agik ke luar labuan...minyak RM 50.00 macam sik bergerak2....last day tok aktiviti kmk org...bergambar2 jak lah...
sik sabar dah nak sampe Miri, Fida dah tunggu aku untuk ke Jom Heboh...
Actually...sik lah best gilak di labuan tok, tapi memandangkan tok trip ngan kawan-kawan so it's happening lah....enjoy... bukan selalu dapat holiday sama2...
Apa-apa pun ia tetap jadi sweet memory bagi aku...thank my freind to be a good freind...aku rasa aku paling untung di dunia..coz kawan2 aku semua best2...muah.. love u guys.....

No comments: