Wednesday, March 21, 2007

My Boss(MD) Surprise Birthday Party........72 Years Old






Tarikh : 21 March 2007

Masa : 8.30 pagi
Tempat : office Sribima


2 hari yang lepas aku message anak MD, kak Diana....mention tentang birthday MD lusa.....means hari tok lah....so kami plan nak buat surprise 'jamuan' untuk MD.....


So petang semalam, aku n kak Diana bincang apa agenda, menu dan hadiah.......aku call kak Habibu untuk tempahan makanan, manakala kak Diana akan pergi beli hadiah.......



Petang ya juak, aku dan Norzie (menantu MD) keluar untuk beli kek...dan apa-apa yang patut.....



Risau juga aku, takut apa yang di rancang sik menjadi.....maklum MD tok sukar di duga.....lagipun hari tok MD patut ke ladang coz ada meeting with orang rumah panjang.....



Aku segera call Suffian, orang yang akan ke ladang bersama MD..... risau aku coz aku dimaklumkan oleh Pian that MD tak akan ke office... direct ke ladang dari rumah....



Lagi sigek aku geram, kak Habibu....sik tepati masa.....janji 7.15 pagi... 8.30 pagi baruk muncul......geram....geram.....



Aku call MD, suruh nya datang ke office....dengan alasan banyak benda urgent yang MD perlu view and sign.........



MD apalagi 'panas' lah.........coz dia memang pantang di suruh sign apa-apa last moment.....dia memang tak suka......walaubagaimanapun pagi itu dengan muka masam dia tetap muncul di office....



Setibanya dia di office, tanpa buang masa kami terus menyanyikan lagu 'Happy Birthday' to MD.....


Beliau nampak terharu dan sangat terkejut......he.....he....taktik kami menjadi.......



So pagi itu MD tak jadi marah lah........seronok lah.......

Dia sempat bagi ucapan kepada kami semua......

Semoga beliau panjang umur , murah rezeki dan sihat sejahtera......