Friday, March 16, 2007

Yes ....Today is Friday..

Yes ....Today is Friday...Esok Cuti...

Thank God its Friday!!..after such a stressful week and full with loadssss of difficult moments that i need to go thru atlast..weekend is approaching yes!yes!...haha suke giler..

Will be having quite a tight schedule this weekend la...Insya Allah esok after 'shopping' apa yang patut untuk sambut birthday my beloved anak buah Aiman Haziq.....saya akan balit kampung....
Rindunya nak balik kampung.......dah tiga minggu rasanya tak balik..... mak pun berkali-kali dah telefon.....tanya kenapa tak nak balik kampung... actually bukan tak nak......tapi setiap hujung minggu penuh program....dan program tu pulak sayang nak lepaskan.....Coz jarang-jarang berpeluang ada program sedemikian....
"Ala mak......baru 3 minggu lah......orang lain berbulan-bulan tak jumpa anak....masih ok lagi...." aku sakat mak di hujung perbualan kami melalui telefon.....
Entah lah.....mak aku ni jenis yang mudah sangat rindu ngan anak.... kalau aku dan adik-adik 'complaint'.......dia akan cakap......"nanti korang dah ada anak baru rasa....."
Maybe.......coz myself, even belum jadi 'mak orang'....tapi naluri keibuan yang ada pada mak....sedikit sebanyak .....memang aku warisi.....aku tak dapat jauh dari anak buahku.........rindu sangat ....hari-hari aku akan telefon mereka.........dalam sehari 5-6 kali aku telefon........
Suruh mereka menyanyi......baca doa........sembang-sembang.......dan anak buahku pula jenis yang 'kuat bercerita'.....so memang 'match' yang sesuai untuk ku.......
Mudah-mudahan suatu hari i will have my own......supaya aku dapat 'rasa' apa yang mak 'rasa'.......
Aku memang rasa bersalah kerana membiarkan mak 'rindu'.......
So esok, pagi aku akan terus ke Niah.....untuk ambil anak buahku yang tersayang....Amirah dan Aiman......
Semalam aku call Amirah.....
"Kak, esok pagi aunt ambil kakak dan adik ya....sebab mak balik kampung lambat kan.....nak tunggu abah..." kata ku.
"Ok.....jadi saya dan Aiman mandi awal lah ya......tunggu aunt ambil kami.....pukul berapa....?" soalnya.
"Tak pasti lagi......tapi pagilah.....kakak beritahu mak k...."
"Ok.....I love you....assalamualaikum...." kakak menamatkan perbualan...
Aku senyum sendiri......rasa bercakap dengan orang dewasalah kalau berbual dengan Amirah....cepat betul dia matang sebelum usia.....
Sebelah petangnya, adikku menelefon ku....menyoal perkara ini.... rupa-rupanya Amirah sudah menyampaikan pesananku...Bijak....bijak....
Dan petang semalam juga......aku sangat gembira......Amirah sudah pandai membaca doa penerang hati....
Lancar sahaja beliau membaca doa itu melalui talian telefon....
"Siapa ajar kakak?" soalku dalam nada yang sangat gembira.
"Mula-mula mak saya ajar......lamak-lamak saya pandai sendirilah...."
"Ya Allah.....bijaknya anak aunt...."pujiku. Rasa semakin tak sabar jumpa mereka.....
Insya Allah.....besok after ambil mereka berdua....kami terus balik ke kampung......Sebelah petang rancang nak buat BBQ dan terus sambut birthday Aiman.....actually birthday Aiman 24hb March.....tapi waktu ni aku ada kesempatan.....so decide celebrate awal je......
bersambung........