Tuesday, March 06, 2007

Picnic Lagi.........







Tarikh : 4 March 2007
Masa : 2.00 petang
Tempat : Tanjung Lubang, Miri

"Aku and Gayah plan nak polah picnic hujung minggu tok. Pagi lah.Aku harap kau available.Please inform yang lain k."
Begitulah lebih kurang pesanan daripada YM yang aku terima daripada seorang rakan baik ku, Dayang Nooryasmin. Min ni memang rajin sikit nak organise aktiviti 'luar' macam ni.....dan aku akan di inform untuk 'menghebahkan' pada rakan-rakan lain.....maklum aku kan 'astro' dan berpengaruh di kalangan rakan-rakan ku....he...he.....
Aku segera menghubungi beliau untuk maklumat lanjut.
So, after beberapa 'discussion' dan 'argue'.....akhirnya kami 'decide' untuk meneruskan 'picnic' seperti yang di cadang.
Cadangan asal ialah 'picnic' pada sebelah pagi....tapi aku berkeras supaya di adakan pada sebelah petang....so aku cuba pengaruhi kawan-kawan yang lain supaya setuju di adakan sebelah petang.... nampak gaya mereka yang lain tak kisah....
Min dan Gayah akan membawa ikan...peralatan panggang...dan lain-lain...Aku share dengan Liza dan Aswita untuk bawa 'chicken wing'... Aku turut bawa keropok ikan dan keropok lekor.......
Aku turut menerima sms daripada Min... "ngembak kawan kita ok.... bukan kawan kau....takut sik pasal2 ada yang kontrol ayu kelak...." He..he......awal2 lagi aku dapat 'warning' daripada Min.... walaubagaimanapun aku terpaksa juga bawa orang lain....Mariah dan Suzi....
Setibanya aku di Tanjung Lubang......Min dan Gayah sudah menunggu... Dari jauh Min mengutuk ku ......."Kau jugak yang over..." Maklum kan aku ada bawa orang lain.....he...he.....
Nampak gaya Min bertungkus lumus menghidupkan api untuk memanggang.......Suzi terus menolong Min....baru ku lihat Min tersenyum ....maklum aku bawa orang yang boleh 'dimanfaatkan'.....
Lapar juga nak tunggu makanan siap di panggang.....api belum juga menyala....nasib baik Gayah ada bawa "back up" makanan.... so kami makan dulu sementara api menyala.....
Tak lama kemudian Liza muncul......so Liza yang tolong panggang.... tak lama kemudian Normah dan Aswita muncul......dan di ikuti Adek.... Sepatutnya Pojot, Rahimah dan As turut serta.....tapi last minute cancell coz masing-masing ada urusan.... but it doesn't matter..... majlis masih lancar lagi dengan adanya kami semua....
Kami seperti biasa tak boleh berjumpa....terutama aku dan Normah..... ada je bahan cerita.....yang lain tu jadi tukang ketawa...tukang sampuk.. tukang dengar je...he....he....Normah tu memang tak berubah........status sebagai isteri dan mak bukang penghalang untuk 'mix around' dengan kami....
Antara topik hangat....of course lah rahsia....tak perlulah aku cerita kat sini.....bahaya....bukan untuk bacaan umum lah....sori ye....
Sebenarnya banyak juga lah yang di bualkan.....hal peribadi.....kerja....family.. tentang Yada (anak Normah).....
Lepas makan.....mereka main layang-layang....ni semua idea Min dan Gayah lah....entah di mana mereka dapat layang-layang tu....macam-macam corak dan gambar...
Lepas tu kami ke tepi pantai.....bermain-main air....aku sepatutnya tak nak basah.....tapi aku kena 'sabotaj'.....mereka pakat untuk siram aku ....jahat kan....so at last....aku pun basah.....so alang-alang dah basah aku pun teruslah 'membasahkan' diri......
Memang "happening" lah petang tu.....enjoy sangat....dapat 'mix' dengan kawan-kawan lama..... mereka-mereka ni kawan-kawanku masa sekolah menengah lagi.....lamakan kami berkawan....apa kata orang 'persahabatan sejati"...
Kami bersurai lebih kurang 6.30 petang....semuanya penat.....ikutkan hati nak terus tido......tapi kenangkan malam tu aku dan seorang lagi kawanku, Yasmin ada 'appoinment'.....so aku 'gagahkan' juga diri.....
Untuk semua kawan-kawanku......"Hopefully our friendship never be lasted".... Semoga ia akan terus berkekalan hingga akhir hayat....Love u guys....more than word can say.......Muah........muah.....Thanks a lot for the care...concern... love...
Sampai sini je ye............tunggu our next program......